Wprowadzając do obrotu opakowania i produkty musisz dostosować się do wymogów ustawy z dnia 13 czerwca 2013 roku o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi. Jeśli obowiązki wynikające z ustawy realizujesz samodzielnie, musisz pamiętać o najważniejszych terminach.
Opłata roczna BDO
Wprowadzając do obrotu opakowania i produkty musisz być wpisany do rejestru BDO. Obowiązek ten wynika z Ustawy z 14 grudnia 2012 o odpadach. Opłatę roczną BDO wnosisz do ostatniego dnia lutego za bieżący rok kalendarzowy.
Opłata produktowa
Rozliczając się samodzielnie z wprowadzonych opakowań pamiętaj o uregulowaniu opłaty produktowej. Opłatę wnosisz do 15 marca kolejnego roku kalendarzowego po roku, w którym nastąpiło wprowadzenie.
Opłata za publiczne kampanie edukacyjne
Za działania prowadzone w ramach publicznych kampanii edukacyjnych opłatę wnosisz do 31 grudnia roku bieżącego, a podstawą do wyliczenia jest 2% wartości netto opakowań wprowadzonych do obrotu w poprzednim roku kalendarzowym.
Sprawozdanie roczne
Sprawozdanie o masach opakowań i produktów wprowadzonych do obrotu to najważniejszy obowiązek wprowadzającego. Dokument ten musisz złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 15 marca kolejnego roku kalendarzowego za pośrednictwem systemu BDO.
Wniosek o pomoc de minimis
Ubiegając się o pomoc de minimis musisz złożyć komplet dokumentów (wniosek, oświadczenie oraz roczne sprawozdanie). Termin na ich dostarczenie do Urzędu Marszałkowskiego właściwego dla siedziby Twojej firmy – do 15 marca kolejnego roku kalendarzowego. Wniosek złożysz za pośrednictwem platformy E-PUAP lub pocztą tradycyjną. W tym drugim przypadku decyduje data stempla pocztowego.