1. Start
  2. Dla klientów organizacji odzysku
  3. Deklaracje w Portalu kontrahenta – pytania i odpowiedzi
  1. Start
  2. Deklaracje i sprawozdania
  3. Deklaracje w Portalu kontrahenta – pytania i odpowiedzi
  1. Start
  2. Portal kontrahenta
  3. Deklaracje w Portalu kontrahenta – pytania i odpowiedzi

Deklaracje w Portalu kontrahenta – pytania i odpowiedzi

Czas czytania: 2 min.

Portal kontrahenta pozwala klientom organizacji odzysku Grupy TOM składać elektroniczne deklaracje za wprowadzone do obrotu Opakowania i produkty (OiP), Baterie i akumulatory (BiA), Opakowania wielomateriałowe i po środkach niebezpiecznych (OWM, ON) oraz Sprzęt elektryczny i elektroniczny (SEIE). Od teraz wysyłanie papierowych deklaracji lub ich skanów do organizacji jest zbędne.

W poniższym artykule odpowiadamy na najczęściej zadawane przez klientów pytania.

Najważniejsze pytania i odpowiedzi

Jak wprowadzić deklarację za rok 2020?
Szczegółowe informacje nt. wprowadzenia deklaracji za pośrednictwem Portalu kontrahenta znajdziesz w tym artykule.
Mam kilka umów z organizacją odzysku. Czy muszę tworzyć deklarację dla każdej z nich?
Należy utworzyć deklarację dla każdego obszaru, którym objęte są Twoje umowy z naszymi organizacjami odzysku. Dla Organizacji Odzysku Opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA S.A. są to:
Opakowania i produkty (OiP),
Baterie i akumulatory (BiA)
Opakowania wielomateriałowe (OWM).

Dla Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego S.A. są to:
Sprzęt elektryczny i elektroniczny.
Utworzyłem deklarację, ale nie mogę wprowadzić wartości – tabela jest pusta. Dlaczego?
Możliwe, że Twoja umowa z organizacją odzysku nie jest aktywna lub nie została w pełni zaakceptowana. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać pomoc w tym zakresie.
Wprowadziłem dane do deklaracji. Czy to wszystko?
Po uzupełnieniu wszystkich pozycji na deklaracji upewnij się, że wprowadzone dane są prawidłowe. Jeśli są poprawne – kliknij Zakończ i wyślij, aby przekazać do nas deklarację.

Jak sprawdzić, czy deklaracja została prawidłowo złożona?
Po kliknięciu Zakończ i wyślij status deklaracju w kolumnie Wysłana zmieni się z N na T. To oznacza, że deklaracja została złożona prawidłowo i jest już widoczna w naszym systemie.
Pomyliłem się wprowadzając wartości, ale deklaracja została już wysłana. Jak poprawić dane?
Po zatwierdzeniu deklaracji w Portalu kontrahenta nie ma możliwości jej wycofania. Jeśli chcesz wycofać złożoną deklarację, skontaktuj się ze swoim opiekunem umowy lub napisz do nas korzystając z formularza kontaktowego.
Czy mogę złożyć deklarację w tradycyjnej formie – mailowo lub listownie?
Od roku 2020 deklaracje składane są wyłącznie elektronicznie, za pośrednitwem Portalu kontrahenta. Jeśli jednak chcesz złożyć deklarację w innej formie – skontaktuj się z opiekunem Twojej umowy.
Podziel się w:
Czy artykuł był pomocny?
TakNie
Zaktualizowano: 23 lipca 2021
Do góry