1. Start
  2. Dla klientów organizacji odzysku
  3. Ogólne informacje
  4. Aktualizacja wpisu w BDO o TOM Organizację Odzysku dla wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny
  1. Start
  2. Dla klientów organizacji odzysku
  3. Aktualizacja wpisu w BDO o TOM Organizację Odzysku dla wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny
  1. Start
  2. Dla wprowadzającego
  3. Aktualizacja wpisu w BDO o TOM Organizację Odzysku dla wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny

Aktualizacja wpisu w BDO o TOM Organizację Odzysku dla wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny

Czas czytania: 3 min.
Aktualizacja wpisu w BDO
Ryc.1 Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami (BDO)

Jeśli prowadzisz działalność, w ramach której sprowadzasz do Polski sprzęt elektryczny i elektroniczny, lub produkujesz i sprzedajesz w polsce taki sprzęt, lub jeśli zlecasz jego produkcję pod Twoim znakiem towarowym i przekazałeś realizację ustawowych obowiazków do TOM Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

W jakim terminie musisz złożyć wniosek aktualizacyjny?

Każda zmiana, która występuje w Twojej działalności, i która ma bezpośrednie przełożenie na informacje o firmie, powinna być zgłaszana w systemie BDO do 30 dni od momentu jej wystąpienia.

Ile kosztuje złożenie wniosku aktualizacyjnego w BDO?

Złożenie, wysłanie oraz rozpatrzenie wniosku przez Urząd Marszałkowski jest bezpłatne. Pamiętaj, że w trakcie rozpatrywania znajdować może się zawsze tylko jeden wniosek.

Tym samym, jeżeli aktualizujesz profil swojej działalności w BDO o kilka obszarów, zrób to jednym wnioskiem aktualizacyjnym, aby przyspieszyć procedurę.

Co grozi za brak aktualizacji wpisu w BDO dla mojej firmy?

Brak aktualizacji wpisu w BDO lub opóźnienie w złożeniu wniosku aktualizacyjnego może skutkować nałożeniem na Twoją firmę administracyjnych kar finansowych. Ponieważ kary są naprawdę wysokie, pilnuj aktualności danych w bazie BDO.

Jak zaktualizować wpis w BDO wskazując TOM Organizację Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego?

Po podpisaniu umowy z TOM Organizacją Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego musisz zaktualizować wpis w BDO. Poniżej szczegółowo opisujemy proces, w którym stworzysz i wyślesz prawidłowy wniosek aktualizacyjny BDO.

1. Zaloguj się do systemu BDO danymi użytkownika głównego.

Aktualizacja wpisu w BDO - logowanie do systemu
Ryc.2 Logowanie do systemu BDO

2. Wybierz podmiot, dla którego składasz wniosek aktualizacyjny.

Wybór firmy w systemie BDO
Ryc.3 Wybór firmy w systemie BDO

3. W lewej części ekranu wybierz sekcję Wnioski i kliknij kolejno Nowy wniosek ->Nowy wniosek aktualizacyjny.

Aktualizacja wpisu w BDO - nowy wniosek aktualizacyjny
Ryc.4 Tworzenie nowego wniosku aktualizacyjnego w BDO

4. Nowy wniosek zostanie utworzony w trybie roboczym. Możesz teraz wprowadzić do niego informacje.

Aktualizacja wpisu w BDO - edycja wniosku
Ryc.5 Edycja wniosku aktualizacyjnego

5. Przejdź do edycji wniosku aktualizacyjnego klikajac Opcje –> Tabele.

Aktualizacja wpisu w BDO - Dział VI, tabela 4.
Ryc.6 Edycja tabel we wniosku aktualizacyjnym, w BDO

6. Na liście odszukaj Dział IV. Tabela 1. Wprowadzający sprzęt lub autoryzowany przedstawiciel. Wybierz przycisk Opcje -> Dodaj, aby przejść do dodania uzupełnienia informacji w tabeli.

Ryc.7 Dział IV, Tabela 1 – Wprowadzający sprzęt lub autoryzowany przedstawiciel

7. Uzupełnij te informacje, które dotyczą Twojej działalności i opisują specyfikę wprowadzanego do obrotu przez Twoją firmę sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Na potrzeby niniejszej instrukcji, opisujemy przedsiębiorcę, który:

  • wprowadza do obrotu w Polsce sprzęt elektryczny i elektroniczny, który sprowadza z zagranicy,
  • wprowadzany sprzęt to sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych (B2C).

Uzupełniając dane pamiętaj, aby podać nazwy producentów sprzętu, który wprowadzasz. Nazwy wpisuj oddzielone przecinkami.

Nie wiesz do jakiej grupy zaklasyfikować wprowadzany przez Ciebie sprzęt? Sprawdź ten artykuł, w którym szczegółowo opisujemy klasyfikację sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Ryc.8 Jak prawidłowo wypełnić tabelę dotyczącą wprowadzanego sprzętu elektrycznego i elektronicznego w BDO

Pamiętaj! Uzupełniając dane w tej tabeli, we wniosku aktualizacyjnym, nie podajesz mas wprowadzanego do obrotu sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Te masy raportujesz do naszej organizacji odzysku, która przejęła od Ciebie realizację ustawowych obowiązkó w tym zakresie.

8. Pod tabelą z listą sprzętu koniecznie zaznacz checkbox Posiadam podpisaną umowę z organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Kliknij na pole Nazwa organizacji odzysku. Wyświetlone zostanie nowe okno, w którym wyszukasz naszą organizację.

Ryc.9 Wskazanie sposobu realizacji obowiązków dla wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny

9. W wyszukiwarce, w nowym oknie, możesz podać nazwę organizacji: TOM Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego), numer NIP: 9552280999 lub numer BDO: 000001958.

Przed zatwierdzeniem wyboru upewnij się, że wskazujesz właściwą organizację.

Ryc.10 Wybór TOM Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego w BDO

10. Uzupełnij daty: podpisania oraz obowiązywania umowy (w tym drugim przypadku zaznacz checkbox: brak określonego terminu obowiązywania umowy.

Ryc. 11 Uzupełnienie parametrów umowy z TOM Organizacją Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego

11. Ostatnim elementem jest zaznaczenie opcji, która najlepiej opisuje specyfikę prowadzonej przez Twoją firmę sprzedaży oraz potwierdzenie, że wszystkie podane w tabeli dane są prawidłowe.

Ryc.12 Zaznaczenie dodatkowych informacji o oświadczenia w Dziale IV, Tabela 1.

12. Przed zapisaniem danych i przejściem do wysłania wniosku sprawdź jeszcze raz, czy wszystkie podane informacje są prawidłowe. Całość danych w tabeli powinna prezentować się tak, jak na załączonym zrzucie. Jeśli wszystkie dane są prawidłowe, skorzystaj z przycisku Zapisz w prawym, dolnym rogu.

Ryc.12 Prawidłowo uzupełniony Dział IV, Tabela 1 dla wprowadzającego sprzęt elektryczny i elektroniczny

13. Po zapisaniu wprowadzonych danych, zostaniesz przekierowany do ekranu z listą Działów BDO. Zjedź na sam dół strony i koniecznie załącz skan podpisanej umowy z naszą organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

Ryc.13 Dołączenie skanu podpisanej umowy z TOM Organizacją Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego

14. Ostatnim krokiem będzie potwierdzenie, że wszystkie wprowadzone we wniosku dane są prawidłowe. Zaakceptuj oświadczenie i wyślij wniosek.

Zaakceptuj i wyślij wniosek aktualizacyjny BDO
Ryc.14 Wysłanie wniosku aktualizacyjnego w BDO

Przydatne informacje

1. Wniosek aktualizacyjny może utworzyć zarówno użytkownik główny jak i podrzędny.
2. Wysyłkę wniosku aktualizacyjnego może wykonać jedynie użytkownik główny.
3. Urząd Marszałkowski ma do 30 dni na rozpatrzenie złożonego dokumentu.
4. W przypadku cofnięcia wniosku do korekty, stosowna informacja o konieczności jego poprawienia widoczna będzie w panelu BDO, w prawym górnym rogu ekranu.

Podziel się w:
Czy artykuł był pomocny?
TakNie
Zaktualizowano: 21 marca 2025

Was this article helpful?