
Jeśli prowadzisz działalność, w ramach której sprowadzasz do Polski sprzęt elektryczny i elektroniczny, lub produkujesz i sprzedajesz w polsce taki sprzęt, lub jeśli zlecasz jego produkcję pod Twoim znakiem towarowym i przekazałeś realizację ustawowych obowiazków do TOM Organizacji Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego, ten artykuł jest właśnie dla Ciebie.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- W jakim terminie musisz złożyć wniosek aktualizacyjny jeśli wprowadzasz do obrotu sprzęt elektryczny i elektroniczny?
- Ile kosztuje złożenie winosku aktualizacyjnego w BDO?
- Co grozi za brak aktualizacji wpisu w BDO dla Twojej firmy?
- Jak zaktualizować wpis w BDO wskazując TOM Organizację Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego?
W jakim terminie musisz złożyć wniosek aktualizacyjny?
Każda zmiana, która występuje w Twojej działalności, i która ma bezpośrednie przełożenie na informacje o firmie, powinna być zgłaszana w systemie BDO do 30 dni od momentu jej wystąpienia.
Ile kosztuje złożenie wniosku aktualizacyjnego w BDO?
Złożenie, wysłanie oraz rozpatrzenie wniosku przez Urząd Marszałkowski jest bezpłatne. Pamiętaj, że w trakcie rozpatrywania znajdować może się zawsze tylko jeden wniosek.
Tym samym, jeżeli aktualizujesz profil swojej działalności w BDO o kilka obszarów, zrób to jednym wnioskiem aktualizacyjnym, aby przyspieszyć procedurę.
Co grozi za brak aktualizacji wpisu w BDO dla mojej firmy?
Brak aktualizacji wpisu w BDO lub opóźnienie w złożeniu wniosku aktualizacyjnego może skutkować nałożeniem na Twoją firmę administracyjnych kar finansowych. Ponieważ kary są naprawdę wysokie, pilnuj aktualności danych w bazie BDO.
Jak zaktualizować wpis w BDO wskazując TOM Organizację Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego?
Po podpisaniu umowy z TOM Organizacją Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego musisz zaktualizować wpis w BDO. Poniżej szczegółowo opisujemy proces, w którym stworzysz i wyślesz prawidłowy wniosek aktualizacyjny BDO.
1. Zaloguj się do systemu BDO danymi użytkownika głównego.
2. Wybierz podmiot, dla którego składasz wniosek aktualizacyjny.
3. W lewej części ekranu wybierz sekcję Wnioski i kliknij kolejno Nowy wniosek ->Nowy wniosek aktualizacyjny.
4. Nowy wniosek zostanie utworzony w trybie roboczym. Możesz teraz wprowadzić do niego informacje.
5. Przejdź do edycji wniosku aktualizacyjnego klikajac Opcje –> Tabele.
6. Na liście odszukaj Dział IV. Tabela 1. Wprowadzający sprzęt lub autoryzowany przedstawiciel. Wybierz przycisk Opcje -> Dodaj, aby przejść do dodania uzupełnienia informacji w tabeli.
7. Uzupełnij te informacje, które dotyczą Twojej działalności i opisują specyfikę wprowadzanego do obrotu przez Twoją firmę sprzętu elektrycznego i elektronicznego.
Na potrzeby niniejszej instrukcji, opisujemy przedsiębiorcę, który:
- wprowadza do obrotu w Polsce sprzęt elektryczny i elektroniczny, który sprowadza z zagranicy,
- wprowadzany sprzęt to sprzęt przeznaczony dla gospodarstw domowych (B2C).

8. Pod tabelą z listą sprzętu koniecznie zaznacz checkbox Posiadam podpisaną umowę z organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego. Kliknij na pole Nazwa organizacji odzysku. Wyświetlone zostanie nowe okno, w którym wyszukasz naszą organizację.

9. W wyszukiwarce, w nowym oknie, możesz podać nazwę organizacji: TOM Organizacja Odzysku Sprzętu Elektrycznego i Elektronicznego), numer NIP: 9552280999 lub numer BDO: 000001958.
Przed zatwierdzeniem wyboru upewnij się, że wskazujesz właściwą organizację.
10. Uzupełnij daty: podpisania oraz obowiązywania umowy (w tym drugim przypadku zaznacz checkbox: brak określonego terminu obowiązywania umowy.

11. Ostatnim elementem jest zaznaczenie opcji, która najlepiej opisuje specyfikę prowadzonej przez Twoją firmę sprzedaży oraz potwierdzenie, że wszystkie podane w tabeli dane są prawidłowe.
12. Przed zapisaniem danych i przejściem do wysłania wniosku sprawdź jeszcze raz, czy wszystkie podane informacje są prawidłowe. Całość danych w tabeli powinna prezentować się tak, jak na załączonym zrzucie. Jeśli wszystkie dane są prawidłowe, skorzystaj z przycisku Zapisz w prawym, dolnym rogu.

13. Po zapisaniu wprowadzonych danych, zostaniesz przekierowany do ekranu z listą Działów BDO. Zjedź na sam dół strony i koniecznie załącz skan podpisanej umowy z naszą organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego.

14. Ostatnim krokiem będzie potwierdzenie, że wszystkie wprowadzone we wniosku dane są prawidłowe. Zaakceptuj oświadczenie i wyślij wniosek.
Przydatne informacje
1. Wniosek aktualizacyjny może utworzyć zarówno użytkownik główny jak i podrzędny.
2. Wysyłkę wniosku aktualizacyjnego może wykonać jedynie użytkownik główny.
3. Urząd Marszałkowski ma do 30 dni na rozpatrzenie złożonego dokumentu.
4. W przypadku cofnięcia wniosku do korekty, stosowna informacja o konieczności jego poprawienia widoczna będzie w panelu BDO, w prawym górnym rogu ekranu.