Uzyskanie numeru BDO to nie jedyny obowiązek dla Ciebie, jako wprowadzającego produkty w opakowaniach, produkty (opony, oleje, smary), baterie i akumulatory lub sprzęt elektryczny i elektroniczny. Ważnym obowiązkiem jest również aktualizacja wpisu o Twojej firmie w BDO i utrzymywanie aktualności informacji.
Z tego atyukułu dowiesz sie:
- Dlaczego trzeba aktualizować wpis w BDO?
- Na czym polega aktualizacja wpisu w BDO?
- Co grozi za brak aktualizacji wpisu?
- Jak zaktualizować wpis w BDO dla Twojej firmy?
Dlaczego trzeba aktualizować wpis w BDO?
Jako przedsiębiorca wpisany do rejestru BDO masz obowiązek utrzymywania aktualnych informacji o Twojej firmie. Każda zmiana dotycząca Twojej firmy – np. zmiana adresu lub siedziby, musi być zgłoszona do rejestru.
Taką zmianą jest również nawiązanie współpracy z Organizacją Odzysku Opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA, która przejmuje Twoje obowiązki wprowadzającego w zakresie m.in. zapewnienia ustawowych poziomów odzysku i recyklingu opakowań lub produktów, które wprowadzasz.
Utrzymywanie nieaktualnych danychTo ważne wpisani do rejestru BDO mają obowiązek aktualizowania informacji o swojej działalności w terminie do 30 dni od daty wystąpienia ostatniej zmiany. Taką zmianą może być np. aktualizacja adresu firmy lub zmiana profilu działalności, która dotyka także informacji zapisanych w bazie.
Na czym polega aktualizacja wpisu w BDO?
Najprościej rzecz ujmując – aktualizacja wpisu w BDO polega na złożeniu odpowiedniego wniosku aktualizacyjnego. Wniosek składa się w całości online, za pośrednictwem panelu BDO. Do utworzenia i wysłania wniosku aktualizacyjnego potrzebny jest dostęp do konta użytkownika głównego. Jeśli masz konto użytkownika podrzędnego, będziesz mógł utworzyć wniosek, ale bez możliwości jego wysłania.
Co grozi za brak aktualizacji wpisu w BDO?
Brak aktualizacji wpisu w BDO lub opóźnienie w złożeniu wniosku aktualizacyjnego może skutkować nałożeniem na Twoją firmę administracyjnych kar finansowych. Ponieważ kary są naprawdę wysokie, pilnuj aktualności danych w bazie BDO.
Jak zaktualizować wpis w BDO i wskazać Tom-Doleko-Ekola?
Po podpisaniu umowy z Organizacją Odzysku Opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA musisz zaktualizować wpis w BDO. Poniżej szczegółowo opisujemy proces, w którym stworzysz i wyślesz wniosek aktualizacyjny BDO.
1. Zaloguj się do panelu BDO danymi użytkownika głównego.
2. Wybierz podmiot, dla którego składasz wniosek aktualizacyjny.
3. W nowym oknie wybierz Nowy wniosek ->Nowy wniosek aktualizacyjny.
4. Nowy wniosek zostanie utworzony w trybie roboczym. Możesz teraz wprowadzić do niego informacje.
5. Przejdź do właściwej edycji wniosku aktualizacyjnego Opcje –> Tabele.
6. Na liście odszukaj Dział VI. Tabela 4. Wprowadzający produkty w opakowaniach. Wybierz przycisk Opcje -> Dodaj, aby przejść do dodania Organizacji Odzysku Opakowań TOM-DOLEKO-EKOLA.
7. Dla opakowań, które wprowadzasz do obrotu wybierz TAK i zaznacz pozycję Za pośrednictwem organizacji odzysku.
8. Kliknij w pozycję Nazwa organizacji odzysku opakowań i wyszukaj organizację TOM-DOLEKO-EKOLA. Sugerujemy wyszukiwanie po numerach NIP: 9552081024 lub BDO: 000001922.
9. Prawidłowo uzupełnione szczegóły dla każdego rodzaju opakowań, który wskazany został na umowie z organizacją odzysku opakowań, powinny wyglądać jak na poniższym ekranie.
10. Po uzupełnieniu informacji o opakowaniach i powrocie do wcześniejszego ekranu, widoczna będzie informacja o tym, że dla tworzonego wniosku zostały wprowadzone zmiany/uzupełnione dane.
11. Jeżeli wszystkie dane uzupełnione zostały prawidłowo, należy przejść do akceptacji przygotowanego wniosku i przesłania go do Urzędu.
Przydatne informacje
1. Wniosek aktualizacyjny może utworzyć zarówno użytkownik główny jak i podrzędny.
2. Wysyłkę wniosku aktualizacyjnego może wykonać jedynie użytkownik główny.
3. Urząd Marszałkowski ma 30 dni na rozpatrzenie złożonego dokumentu.
4. W przypadku cofnięcia wniosku do korekty, stosowna informacja o konieczności jego poprawienia widoczna będzie w panelu BDO, w prawym górnym rogu ekranu.