1. Start
  2. BDO
  3. Jak zarejestrować się w BDO?

Jak zarejestrować się w BDO?

Czas czytania: 2 min.
Rejestracja w BDO - krok po kroku

Od 1 stycznia 2020 r. rejestracja w BDO i uzyskanie numeru to operacje realizowane w całości elektronicznie. Nie ma już konieczności wypełniania i drukowania papierowych wniosków – wszystko odbywa się online. Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

Rejestracja w BDO – czego potrzebuję?

Rejestracja w BDO wymaga od Ciebie:

  • Dostępu do Twojego Profilu Zaufanego powiązanego z prowadzoną działalnością,
  • Potwierdzenia wniesienia opłaty rejestrowej (piszemy o niej niżej),
  • Dobrej przeglądarki internetowej (np. Google Chrome lub Microsoft Edge),
  • Ok. 30 minut czasu.

Jak zarejestrować się w BDO?

1. Przejdź na stronę Logowania do rejestru BDO i zaloguj się korzystając z Proflu Zaufanego lub usługi e-dowód.

Logowanie do konta BDO

2. Po zalogowaniu większość opcji będzie niedostępna. Z menu po lewej stronie wybierz zakładkę Wnioski -> Nowy wniosek rejestacyjny.

Utwórz nowy wniosek rejestracyjny

3. Na pytanie, czy utworzyć wniosek rejestracyjny odpowiedz ’Tak, utwórz’.

Zgoda na utworzenie nowego wniosku BDO

4. W kolejnym kroku podasz dane firmy oraz wskażesz dane kontaktowe (e-mail, telefon), na które Urząd może przekazywać informacje dot. Twojego wniosku.

Dane firmy we wniosku rejestracyjnym BDO

5. Po zapisaniu danych system utworzy domyślne miejsce prowadzenia działalności (siedziby Twojej firmy). Przejdź następnie do najważniejszej części wniosku rejestracyjnego BDO – wskazania siebie jako wprowadzającego produkty lub opakowania. Kliknij przycisk Opcje -> Tabele.

Siedziba firmy w panelu BDO

6. Na kolejnym ekranie odszukaj i wypełnij pola zgodnie ze specyfiką prowadzonej przez Ciebie działalności. Wypełniasz:

  • Dział II, tabela 1 – jeśli wprowadzasz do obrotu produkty (opony, oleje, smary),
  • Dział IV, tabela 1 – jeśli wprowadzasz do obrotu sprzęt elektryczny i elektroniczny,
  • Dział V, tabela 1 – jeśli wprowadzasz do obrotu baterie i akumulatory,
  • Dział VI, tabela 4 – jeśli wprowadzasz do obrotu produkty w opakowaniach,
  • Dział VI, tabela 5 – jeśli sprzedawane produkty wysyłasz za granicę.

W oddzielnym artykule prezentujemy aktualną listę kont bankowych Urzędów Marszałkowskich. Opłatę wniosisz zawsze na rachunek urzędu właściwego dla siedziby prowadzonej przez Ciebie działalności.

7. Tuż przed wysyłką wniosku rejestracyjnego musisz zaakceptować oświadczenie oraz załączyć potwierdzenie wniesienia opłaty rejestracyjnej BDO. Niektórzy przedsiębiorcy do wniosku muszą dołączyć również:

  • kopię umowy z organizacją odzysku sprzętu elektrycznego i elektronicznego oraz kopie dokumentu potwierdzającego wniesienie zabezpieczenia finansowego – jeśli jesteś podmiotem wprowadzającym sprzęt lub autoryzowanym przedstawicielem, wprowadzasz sprzęt B2B i obowiązek realizujesz samodzielnie lub jeśli wygasła dotychczasowa umowa z organizacją odzysku (art. 27 i 28 ustawy o ZSEIE);
  • kopię umowy z producentami sprzętu elektrycznego i elektronicznego – jeśli jesteś autoryzowanym przedstawicielem;
  • informację potwierdzającą dobrowolny udział w systemie ekozarządzania i audytu – jeśli jesteś podmiotem wprowadzającym baterie lub akumulatory;
  • umowę zawartą z przedsiębiorcami prowadzącymi stacje demontażu – jeśli jesteś podmiotem wprowadzającym pojazdy; umowę jeśli została zawarta w formie elektronicznej lub kopię/skan, jeśli zawarta w formie papierowej.
Wysłanie wniosku rejestracyjnego BDO

Ile czeka się na nadanie numeru BDO?

Urząd Marszałkowski ma 30 dni na rozpatrzenie wniosku i nadanie Twojej firmie numeru BDO. Czas ten może oczywiście ulec skróceniu (lub wydłużeniu), a głównym czynnikiem jest liczba zgłoszeń i wniosków, które Urząd, pod który podlegasz, ma obecnie do rozpatrzenia.

Informację o nadaniu numeru BDO otrzymasz elektronicznie, tzn.:

  • na adres e-mail powiązany z Twoim Profilem Zaufanym, oraz
  • w sekcji Wiadomości, w panelu BDO.
Skrzynka wiadomości w panelu

Mam już numer BDO – co dalej?

Jeśli otrzymałeś już numer BDO pamiętaj, aby teraz realizować obowiązki wynikające z wpisu do rejestru. Szczegółowe informacje o tym, jakie to obowiązki, jak je realizować i co grozi za brak ich realizacji opisaliśmy w artykule, w którym przedstawiamy podstawowe informacje o rejestrze BDO.

Nie wiesz, czy podlegasz pod wpis do rejestru BDO? Skorzystaj z naszej pomocy!
Odpowiedz na kilka pytań i dowiedz się, czy musisz uzyskać numer oraz, czy w związku z tym, masz dodatkowe obowiązki.

Sprawdzam, czy muszę rejestrować się w BDO

Podziel się w:
Czy artykuł był pomocny?
TakNie
Zaktualizowano: 15 grudnia 2022

Was this article helpful?