1. Start
  2. BDO
  3. Jak złożyć sprawozdanie za Publiczne Kampanie Edukacyjne w BDO jeśli wprowadzasz baterie i akumulatory?
  1. Start
  2. Dla klientów organizacji odzysku
  3. Jak złożyć sprawozdanie za Publiczne Kampanie Edukacyjne w BDO jeśli wprowadzasz baterie i akumulatory?
  1. Start
  2. Deklaracje i sprawozdania
  3. Jak złożyć sprawozdanie za Publiczne Kampanie Edukacyjne w BDO jeśli wprowadzasz baterie i akumulatory?
  1. Start
  2. Dla wprowadzającego
  3. Jak złożyć sprawozdanie za Publiczne Kampanie Edukacyjne w BDO jeśli wprowadzasz baterie i akumulatory?

Jak złożyć sprawozdanie za Publiczne Kampanie Edukacyjne w BDO jeśli wprowadzasz baterie i akumulatory?

Czas czytania: < 1 min.

Przedsiębiorca, który samodzielnie rozliczo wprowadzane do obrotu opakowania, baterie i akumulatory lub sprzęt elektryczny i elektroniczny, jest zobowiązany do złożenia dodatkowego sprawozdania z tytułu finansowania Publicznych Kampanii Edukacyjnych.

Sprawozdanie to składane jest bezpośrednio w systemie BDO i jest dodatkowym obowiązkiem, poza wniesieniem opłaty za Publiczne Kampanie Edukacyjne.

Poniższa instrukcja opisuje proces złożenia sprawozdania za Publiczne Kampanie Edukacyjne dla przedsiębiorcy, który wprowadza do obrotu baterie lub akumulatory.

Jak złożyć sprawozdanie za Publiczne Kampanie Edukacyjne w BDO?

1. Zaloguj się do panelu BDO danymi użytkownika głównego.

Zaloguj się do swojego konta w BDO

2. Wybierz podmiot, dla którego składane będzie sprawozdanie.

Wybierz swoją firmę w BDO

3. Z menu po lewej wybierz ’Sprawozdawczość -> Sprawozdawczość o produktach, opakowaniach i o gospodarowaniu odpadami’.

4. Utwórz Nowe sprawozdanie.

5. Uzupełnij następujące pola w sekcji Dział I, tabela 1.

  • Okres sprawozdawczy: 2024
  • Adresat: Urząd Marszałkowski wg siedziby Twojej firmy
  • Rodzaj podmiotu:
  • jeśli wprowadzasz jedynie baterie i akumulatory niesprowadzone z pojazdami, zaznacz tylko kwadrat 6.
  • jeżeli wproawdzasz pojazdy podlegające pod umowę ze stacją demontażu pojazdów, zaznacz kwadraty 5 i 6.

6. W dolnej części ekranu uzupełnij dane kontaktowe Twojej firmy i kliknij ’Zapisz’.

7. Wybierz Dział IV, tabela 1 i kliknij ’Opcje -> Dodaj’.

8. Uzupełnij pola według podpowiedzi poniżej i zapisz wprowadzone dane.

9. Wybierz Dział VI, tabela 2 i kliknij ’Opcje -> Dodaj’.

10. Uzupełnij tabelę według podpowiedzi poniżej i zapisz wprowadzone dane.

11. Po uzupełnieniku tabeli, wrócisz do poprzedniego ekranu. Na samym dole kliknij przycisk ’Złóż sprawozdanie’.

Jeśli jesteś użytkownikiem głównym, ale nie jesteś osobą upoważnioną do reprezentacji firmy, sprawozdanie składasz na podstawie podpisanego elektronicznie (podpisem zaufanym/podpisem kwalifikowanym) pełnomocnictwwa:

https://rejestr-bdo.mos.gov.pl/files/wzor-pelnomocnictwa-bdo.pdf

Do pełnomocnictwa musisz załączyć opłatę skarbową w wysokości 17 zł.

Podziel się w:
Czy artykuł był pomocny?
TakNie
Zaktualizowano: 28 marca 2025

Was this article helpful?