Deklaracje za rok 2020 – ważne informacje
Początek roku to czas na składanie deklaracji. Od teraz wszyscy klienci organizacji odzysku Grupy TOM otrzymali nowe narzędzie – Portal kontrahenta, za pośrednictwem którego mogą składać deklaracje elektronicznie. Bez konieczności przesyłania ich mailowo czy w tradycyjnej, papierowej formie.
Poniżej prezentujemy listę najczęściej zadawanych pytań i odpowiedzi w związku z nowym Portalem kontrahenta oraz elektronicznym składaniem deklaracji.
1. Pod jakim adresem dostępny jest Portal kontrahenta?
Portal kontrahenta dostępny jest pod adresem: https://portal.tomoo.pl/
2. Skąd wezmę dane dostępowe do Portalu kontrahenta?
Dane wysyłamy automatycznie na adres e-mail podany jako adres kontaktowy lub adres do e-faktur.
3. Nie otrzymałem wiadomości na żadną ze skrzynek. Co zrobić?
Zacznij od sprawdzenia folderu z niechcianą pocztą (np. SPAM). Wiele serwerów pocztowych korzysta ze specyficznych ustawień, które mogą oznaczać część koresnpodencji jako niechcianą. Dane dostępowe do Portalu wysyłamy z adresu: fakturytomoo@grupatom.pl. Możesz przeszukać skrzynkę pod kątem tego nadawcy. Jeśli mimo wszystko wiadomości nie ma na koncie – Skontaktuj się z nami.
4. Wiadomość z danymi dotarła, ale jest nieczytelna. Co zrobić?
Jeśli e-mail z danymi dostępowymi dotarł, ale nie widzisz jego zawartości, może to mieć związek np. z działaniem Twojego programu pocztowego lub dodatkowego oprogramowania antywirusowego/zabezpieczającego zainstalowanego na komputerze. W tej sytuacji możesz spróbować odczytać wiadomość w innym programie (np. Outlook). Możesz także skontaktować się z nami.
5. Jak wprowadzić deklarację za rok 2020?
Proces wprowadzenia deklaracji na Portalu kontrahenta opisaliśmy szczegółowo w tym artykule.
6. Mam kilka umów z organizacją odzysku. Czy muszę tworzyć deklarację dla każdej z nich?
Należy utworzyć deklarację dla każdego obszaru, którym objęte są Twoje umowy z naszymi organizacjami odzysku. Są to:
- Opakowania i produkty (OiP), Baterie i akumulatory (BiA) oraz Opakowania Wielomateriałowe (OWM) dla TOM-DOLEKO-EKOLA S.A.
- Sprzęt elektryczny i elektroniczny dla TOM OOSEIE S.A.
7. Utworzyłem deklarację, ale nie mogę wprowadzić wartości – tabela jest pusta. Dlaczego?
Możliwe, że Twoja umowa z organizacją odzysku nie jest aktywna lub nie została w pełni zaakceptowana. Skontaktuj się z nami, aby uzyskać pomoc w tym zakresie.
8. Wprowadziłem dane do deklaracji. Czy to wszystko?
Po uzupełnieniu wszystkich pozycji na deklaracji upewnij się, że wprowadzone dane są prawidłowe. Jeśli masz pewność, że wartości są poprawne – kliknij Zakończ i wyślij, aby przekazać do nas deklarację.
9. Jak sprawdzić, czy deklaracja została prawidłowo złożona?
Po kliknięciu Zakończ i wyślij status deklaracju w kolumnie Wysłana zmieni się z N na T. To oznacza, że deklaracja została złożona prawidłowo i jest już widoczna w naszym systemie.
10. Pomyliłem się wprowadzając wartości, ale deklaracja została już wysłana. Jak poprawić dane?
Po zatwierdzeniu deklaracji w Portalu kontrahenta nie ma możliwości jej wycofania. Jeśli chcesz wycofać złożoną deklarację, skontaktuj się ze swoim opiekunem umowy lub napisz do nas korzystając z formularza kontaktowego.
11. Czy mogę złożyć deklarację w tradycyjnej formie – mailowo lub listownie?
Od tego roku deklaracje składane są już elektronicznie. Jeśli jednak chcesz złożyć deklarację w innej formie – prosimy o kontakt z opiekunem Twojej umowy.